Miehen työkaveri on raskaana suht samoilla viikoilla kuin minäkin. Mies ihmetteli jo aikaa sitten miten minulla voi olla niin paljon isompi maha kuin sillä toisella, vaikka mennään samoilla viikoilla. No, minulla kolmas raskaus ja olemattomat vatsalihakset, sillä toisella ensimmäinen raskaus ja varmaankin timmimmät lihakset ;) Mun maha näkyi siinä vaiheessa - olisiko ollut puolivälissä - jo selvästi, työkaverin kuulemma ei. Kun tämä työkaveri oli kysynyt, onko minulla jo iso maha, mies oli suorasukaiseen tyyliinsä todennut että "tosi iso, näkyy ihan selvästi". Toivon vaan totisesti, ettei mies aiheuttanut tälle toiselle mammalle paniikkia siitä että hänen mahansa olisi liian pieni...

Äsken mies alkoi jälleen kerran ihmetellä samaa... Täytyy myöntää että itseänikin ahdistaa kun maha on jo niin iso, ihan kuin edellisistä loppuvaiheessa. Ei muuten mutta kun se kasvaa vielä. Ja selkäkivut samaa tahtia :( Neuvolakorteista katsoin että painan nyt (rv 28+6) saman verran kuin viimeksi synnärille mennessäni... Sekin varmaan vaikuttaa tähän... Tai sitten on isompi muksu tulossa. Tosin kohdunpohjan korkeus oli viime käynnillä (26+2) 24 cm, esikoisesta rv 26+0 23 cm ja toisesta rv 24+2 23 cm ja rv 28+0 24 cm eli siinä ei ole kauheaa heittoa.

Huvittavaa muutenkin miten ihmiset kommentoivat mahan kokoa. Tosi moni on sanonut ettei ihmekään että maha on iso kun olen itse niin pieni. Eikä kukaan heistä usko että aikaisemmissa raskauksissa maha on ollut varsin pieni loppuun asti. Ja muutama on todennut, ettei päälle päin näy että olen raskaana, kun olen niin pieni. Tosin silloin takki on peittänyt mahaa. 

Niin tai näin, olisi pakko päästä housuostoksille kun kaikki vanhat housut puristaa... Myös reisistä...